Kurumsal Kimlik Tasarımı


Pazarlama esnasında piyasada oluşturulan imaja ve firmanın herkesçe görülebilen yüzüne, kurumsal kimlik adı verilmektedir. Kurumun kendini net ve açık bir şekilde tanıtma ve ifade etme biçimidir. İfade, genellikle net bir şekilde sınırları çizilmiş ve değişmez şekildedir. Kurumsal kimlik tasarımı kapsamında logo tasarımı, web site tasarımı ve daha pek çok unsur değerlendirilebilir. Hatta firmaya ait tüm aksiyonlar bu bağlamda düşünülebilir.

İnsanların bir şeyi rahatlıkla tanımlamasına ve markaları daha kolay bir şekilde tanımasına yarayan logo, hedef kitle düşünülerek ve potansiyel müşteriler incelikle hesap edilerek tasarlanmalıdır. Logo tasarım, bu bakımdan son derece ciddiyet isteyen ve gerekli önemin gösterilmediği takdirde karşılığının alınamadığı bir eylem olarak düşünülebilir. Tarihte silik logoya sahip hiçbir firmanın önemli bir mesafe katettiği görülememiştir. Firmalar, bu bağlamda kendilerine sağlam ve güvenilir çalışan ajanslar seçmekte; kurumsal mekanizmalarını ajanslara doğru ve düzgün biçimde aktarmaktadır.

E-ticaret tasarım, bugün e-ticareti kullanmayan hiçbir firma olmadığı düşünülecek ve değerlendirilecek olursa kesinlikle ihmal edilmemesi gereken bir faktördür. Bu nedenle e-ticaret tasarım adeta bir paket program olarak değerlendirilmeli ve e-ticareti ilgilendiren tüm hususlar birlikte değerlendirilmelidir. Bu firma açısından da son derece önemli bir kazanım olacaktır. Böylece müşterilere kurumsal ve bütüncül bir yaklaşım sergilenebilecektir. Kurumsal bir e-ticaret firmasından da beklenen budur ve bunu tam manasıyla alıcılara yansıtır.


Yorumlar