Pazarlama
esnasında piyasada oluşturulan imaja ve firmanın herkesçe görülebilen yüzüne,
kurumsal kimlik adı verilmektedir. Kurumun kendini net ve açık bir şekilde tanıtma
ve ifade etme biçimidir. İfade, genellikle net bir şekilde sınırları çizilmiş
ve değişmez şekildedir. Kurumsal
kimlik tasarımı kapsamında logo tasarımı, web site tasarımı ve daha pek
çok unsur değerlendirilebilir. Hatta firmaya ait tüm aksiyonlar bu bağlamda
düşünülebilir.
İnsanların
bir şeyi rahatlıkla tanımlamasına ve markaları daha kolay bir şekilde
tanımasına yarayan logo, hedef kitle düşünülerek ve potansiyel müşteriler
incelikle hesap edilerek tasarlanmalıdır. Logo tasarım, bu bakımdan son
derece ciddiyet isteyen ve gerekli önemin gösterilmediği takdirde karşılığının
alınamadığı bir eylem olarak düşünülebilir. Tarihte silik logoya sahip hiçbir
firmanın önemli bir mesafe katettiği görülememiştir. Firmalar, bu bağlamda
kendilerine sağlam ve güvenilir çalışan ajanslar seçmekte; kurumsal
mekanizmalarını ajanslara doğru ve düzgün biçimde aktarmaktadır.
E-ticaret tasarım, bugün e-ticareti kullanmayan
hiçbir firma olmadığı düşünülecek ve değerlendirilecek olursa kesinlikle ihmal
edilmemesi gereken bir faktördür. Bu nedenle e-ticaret tasarım adeta bir paket
program olarak değerlendirilmeli ve e-ticareti ilgilendiren tüm hususlar
birlikte değerlendirilmelidir. Bu firma açısından da son derece önemli bir
kazanım olacaktır. Böylece müşterilere kurumsal ve bütüncül bir yaklaşım
sergilenebilecektir. Kurumsal bir e-ticaret firmasından da beklenen budur ve
bunu tam manasıyla alıcılara yansıtır.
Yorumlar
Yorum Gönder